Dieta dr Ewy Dąbrowskiej – zasady i działanie

Otyłość i choroby z nią związane to plaga współczesnego świata. Statystyki są nieubłagane – coraz więcej ludzi zmaga się z nadprogramowymi kilogramami i walczy z chorobami cywilizacyjnymi, które mają bezpośredni związek z nadmierną tuszą.

Dlatego też niemal każdego roku powstają nowe diety, których głównym zadaniem jest pomoc w gubieniu wagi. A tymczasem – jak podkreślają specjaliści – jednorazowa dieta nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Najważniejsze jest to, aby zmienić tryb życia. Propagatorką takich zmian jest między innymi doktor Ewa Dąbrowska, która stworzyła dietę warzywno – owocową. Pisaliśmy o niej już we wcześniejszych wpisach, w których tłumaczyliśmy na czym polega dieta dr Ewy Dąbrowskiej.

Kim jest dr Ewa Dąbrowska

Ewa Dąbrowska to specjalistka w dziedzinie immunologii, która tytuł doktora nauk medycznych uzyskała w 1978 roku. Badania przeprowadzane na potrzeby rozprawy habilitacyjnej pozwoliły pani doktor na zgłębienie zagadnień dotyczących roli żywienia w zapobieganiu i leczeniu chorób cywilizacyjnych. Wieloletnie badania, analizy oraz publikacje naukowe na temat głodówek zdrowotnych zaowocowały opracowaniem unikalnej diety warzywno – owocowej, której podstawowym celem jest przywrócenie równowagi ludzkiemu.organizmowi.

Dieta dr Ewy Dąbrowskiej – podstawowe zasady

Warzywno – owocowa dieta dr Ewy Dąbrowskiej – jak sama nazwa wskazuje – opiera się przede wszystkim na spożywaniu określonej ilości warzyw i owoców. Kuracja pani doktor opiera się na dwóch podstawowych etapach – leczniczej głodówce (podczas której można spożywać jedynie warzywa i owoce) oraz diecie opartej na zdrowych produktach (gdzie warzywa i owoce są uzupełniane ziarnami i roślinami strączkowymi). Podczas całej kuracji należy spożywać przede wszystkim warzywa i owoce w formie surowej, gdyż wtedy zachowują one najwięcej składników odżywczych (wyjątkiem są osoby cierpiące na dolegliwości przewodu pokarmowego, dla których lepszą opcją będą potrawy gotowane). Warzywa i owoce mogą być spożywane pod różną postacią – na przykład surówki, zupy, soki lub potrawy duszone. Wśród spożywanych warzyw i owoców powinny się znaleźć zwłaszcza te zielone, niskocukrowe oraz o niskiej zawartości skrobi. W tym przypadku sprawdzą się między innymi brokuły, botwina, szpinak, seler naciowy, cytrusy, jagody i jabłka. Dodatkowo do diety należy wprowadzić czystą wodę i ziołowe herbatki, a wykluczyć z niej kawę, herbatę, alkohol i wszelkie słodzone napoje. Nie bez znaczenia jest także regularna aktywność fizyczna, która wzmocni efekty oczyszczające diety.

Działanie diety dr Dąbrowskiej

Podstawowe działanie diety dr Dąbrowskiej to przede wszystkim oczyszczenie organizmu i przygotowanie go do prawidłowego przyjmowania wszelkich niezbędnych składników odżywczych. Dodatkowe plusy zastosowanej kuracji to:

– wspomaganie systemu odpornościowego,

– przywrócenie prawidłowego funkcjonowania całego organizmu,

– wzrost naturalnych mechanizmów regeneracyjnych i leczniczych,

– dostarczanie organizmowi wszelkich niezbędnych witamin i składników odżywczych,

– wzmocnienie kondycji,

– zwiększenie energii,

– poprawa nastroju,

– zwiększenie poziomu koncentracji i pamięci,

– odmłodzenie organizmu,

– zapobieganie chorobom cywilizacyjnym (cukrzycy, nadciśnieniu czy miażdżycy).

Warte podkreślenia jest także to, iż dieta dr Ewy Dąbrowskiej jest dietą niskokaloryczną, więc jej bezpośrednim skutkiem jest także utrata zbędnych kilogramów. Dzięki zastosowaniu tej kuracji organizm wzmacnia się i wraca do równowagi.

Dieta dr Ewy Dąbrowskiej posiada wiele zalet – nie wymaga katorżniczej dyscypliny, nie jest zbyt uciążliwa, nie wywołuje nieprzyjemnych dolegliwości, a przy tym jest bardzo smaczna. Ze względu na swoje działanie jest polecana nie tylko osobom walczącym ze zbędnymi kilogramami, ale także tym, którzy borykają się z różnorodnymi dolegliwościami.